03apr

Content marketing: bezint eer ge begint

Content marketing is het nieuwste ‘buzzword‘ in de wereld van online marketing. Na de hele hype rondom social media lijkt tegenwoordig alles om content marketing te draaien. Ook hier geldt: weinig nieuws onder de zon. Het toenemend zoekvolume op het zoekwoord ‘content marketing’ bevestigd ook de explosieve groei van de toenemende interesse:

google trends content marketing

Bron: Google Trends

Lees verder

25mrt

Je eigen elevator pitch maken?

elevator pitch maken

Met een elevator pitch breng je aan anderen over wat je doet en waarom je dat doet. Om mensen nieuwsgierig te maken, te interesseren voor jouw bedrijf, product of dienst of om jezelf daadkrachtig te presenteren bij investeerders.

Daarnaast zien wij de elevator pitch ook als één van de hoofdingrediënten van je totale propositie. En een goede elevator pitch verzin je niet 1-2-3, maar met dit blogbericht willen we je op weg helpen om tot jouw eigen succesvolle elevator pitch te komen!

Lees verder

10feb

Alle nieuwe generieke top level domeinnamen

niewe gltd's

Er zijn zo’n 700 nieuwe generieke top level domeinnamen (gTLD’s) beschikbaar voor een zogenoemde pre-registratie. Daarmee geef je je interesse in de domeinnaam aan, zodra alle relevante informatie omtrent de extensie beschikbaar is wordt je door ons geïnformeerd. We helpen je graag bij de daadwerkelijke registratie, daarnaast kun je zonder problemen te allen tijde afzien van deze pre-registratie.

Een compleet overzicht van alle beschikbare nieuwe top level domeinnamen vind je in deze blog:

Lees verder

03feb

Mediabestedingen 2014-2016

Mediabureau ZenithOptimedia publiceert jaarlijks haar verwachtingen ten aanzien van de verdeling van mediabestedingen. De veranderingen die de digitale wereld met zich meebrengt zijn nog niet ten einde. Eén van de belangrijkste drijvers hierachter is het feit dat de oriëntatie van consumentenaankoop steeds vaker plaatsvinden via mobiel / smartphone. Mede hierdoor is het de verwachting dat in 2014 mobiel echt gaat doorbreken als advertentiemedium. Drie op de vier Nederlanders is inmiddels in het bezit van een smartphone, en het gebruik neemt alleen maar toe.

De belangrijkste ontwikkelingen op een rij:

  • Er vindt een verschuiving plaats van TV naar online video
  • De extreme groei in display advertising is eruit
  • Investeringen in search blijft doorgroeien
  • Mobiel groeit met 50% per jaar, in 2012 was dit nog 3% van het totale aandeel in online display en in 2014 ligt dit rond de 7%
  • Mobiel kannibaliseert voor een klein deel op het online-aandeel, het mobiele aandeel gaat meer ten koste van traditionele mediumtypen

 

Verwachtingen voor 2014 – 2016

Het totale overzicht van de procentuele groei of daling voor de komende jaren overzichtelijk in beeld:

medium 2014 2015 2016
 totaal 1% 2% 1,9%
 dagbladen  -4% -2% 0
 huis aan huis  -1% -1% -1%
 publiekstijdschriften  -8% -2% -1%
 vak-en managementbladen  -4% -3% -3%
 tv spot  -1% 1% 1%
 radio spot  1% 0 0
 bioscoop  2% 1% 1%
 outdoor  0% 1% 1%
 internet display  2% 2% 1%
 internet classified  0% 1% 1%
 internet search  12% 10% 8%

 

Wereldwijde verdeling van advertentiebestedingen per medium

De grootste groei is gelegen in mobiel internet, een behoorlijke daling is zichtbaar bij de dagbladen:

medium 2014 2016
 TV  40,2% 39,3%
 Desktop internet 17,9% 18,9%
 Mobile internet  2,7% 7,7%
 Newspapers  17% 14%
 Magazines  7,9% 6,3%
 Outdoor  6,9% 6,9%
 Radio  6,9% 6,3%
 Cinema  0,5% 0,6%

Bron: ZenithOptimedia

Lees verder

29jan

Wat verdient een webwinkel?

euro omhoog

Op de webwinkel vakdagen van vorige week zijn de belangrijkste resultaten van het onderzoek Shopping2020 gepresenteerd. Eén van de expertgroepen deed onderzoek naar de omzet- en winst

  • Ongeveer de helft heeft een jaaromzet van minder dan € 10.000,-
  • Ruim 80% heeft nog nooit een modaal inkomen verdient
  • 18% heeft sinds de oprichting van de webshop minimaal een modaal inkomen verdiend
  • Eén op de drie heeft nog nooit een euro winst gemaakt

Het onderzoek is gebaseerd op een enquête onder vijfhonderd online ondernemers, waarbij een duidelijk onderscheid is gemaakt in verschillende typen webwinkeliers. De belangrijkste winst- en omzetcijfers vind je hieronder:

Lees verder