05feb

Visie op e-commerce in 2015

magento icoonIn de wereld van e-commerce geldt één belangrijke natuurwet: verandering is de enige constante. Vanuit deze gedachte organiseerden we begin 2015 een kennisbijeenkomst voor vijftien Magento-webwinkeliers. Enerzijds om trends en ontwikkelingen toe te lichten, anderzijds om onderling kennis en ervaringen uit te wisselen.

In deze blogpost publiceren we de belangrijkste uitkomsten, geven we inzicht in interessante e-commerce ontwikkelingen en gaan we in op veelgebruikte plugins voor Magento.

Lees verder

31jan

Hoe je gedrag op social media er in het echte leven uit zou zien…

Jena Kingsley is een Amerikaanse komediante die graag mensen in de maling neemt. In een van haar nieuwste video’s laat ze zien waarom ze van mening is dat veel van ons gedrag op sociale netwerken compleet uit de hand loopt.

Dat wat je op social media zegt of doet, zou dat iets toevoegen in het echte leven? Ze test verschillende voorbeelden op nietsvermoedende New Yorkers, en dat levert interessante beelden op:

In een van de situaties zegt ze het volgende tegen een willekeurige vrouw op straat: “I’m following you. Just giving you an alert — you don’t have to do anything, just know it and enjoy it!”.

Haar bevindingen resulteren in een essentiële vraag: waarom wordt dit gedrag geoorloofd op sociale media maar is het zo ongewoon in het echte leven? . Deze video zet ongetwijfeld mensen tot nadenken en denken wellicht 2x na voor ze een volgende activiteit op Facebook plaatsen…

Lees verder

27jan

Social Media Revolution 2015

hallo 4c-s van digital

De video’s in de serie ‘Social Media Revolution’ zijn in de loop der jaren uitgegroeid tot een soort traditie. De eerste versie is alweer vijf jaar oud, de versie van dit jaar bevat weer veel interessante feiten en weetjes. Erik Qualman is het brein achter deze video’s en tevens auteur van het boek Socialnomics.

Lees verder

15jan

Hoe schrijf je effectieve webteksten?

effectieve webteksten schrijven

Het schrijven van effectieve, aantrekkelijke webteksten vraagt om een specifieke aanpak. Internet is niet alleen een heel ander medium dan papier; je doelgroep heeft ook compleet andere bedoelingen. Niemand gaat naar een website om lekker lange verhalen te lezen. Bovendien zijn de teksten op je website van doorslaggevend belang voor zoekmachineoptimalisatie. Hoe combineer je een aantrekkelijke, doelgroepgerichte schrijfstijl met een optimaal zoekmachineresultaat? In deze blogpost vind je heldere richtlijnen voor het schrijven van doeltreffende, uitstekend vindbare webteksten.

In dit artikel komen de volgende vijf onderwerpen aan bod:

  1. de voornaamste verschillen tussen ‘papierlezen’ en ‘beeldschermlezen’ in combinatie met de manier waarop een weblezer een tekst benadert en gebruikt
  2. voorwaarden waar een leesbare webtekst aan moet voldoen
  3. de richtlijnen voor zoekmachineoptimalisatie
  4. vind de juiste zoekwoorden voor jouw doelgroep en website
  5. specifieke kenmerken voor zoekwoorden en zoektermen in webteksten

Lees verder

08jan

10 Google Analytics tips: meten is weten!

Voor het rapporteren van data afkomstig uit Google Analytics en het periodiek meten van KPI’s is het van belang dat je over zuivere data beschikt én geen fouten maakt bij het rapporteren van die data. Kijk daarom eens naar deze 10 tips die we vaak als valkuil voorbij zien komen bij het gebruik van Google Analytics.

Lees verder