07jul

iBeacons: hoe werkt het en wat kun je ermee?

ibeacons artform

Misschien heb je de term iBeacons al eens horen vallen, maar heb je het in de praktijk nog niet kunnen ervaren. Want wat zijn iBeacons en wat kun je ermee in de praktijk?

Om te beginnen is iBeacon een merknaam van Apple, het betreft een nieuwe technologie die al standaard zit op ieder iOS7apparaat. Een iBeacon sensor is een klein apparaat dat een BLE-signaal uitzendt (Bluetooth Low Energy). Smartphones kunnen dit BLE-signaal gebruiken om nauwkeurig de afstand te bepalen van de smartphone naar de uitzendende iBeacon. Hiermee kun je tal van interessante mogelijkheden bedenken om de online en offline wereld samen te brengen.

In dit blogbericht lichten we de toepassingen in de praktijk toe, de mogelijkheden voor webwinkeliers en de mogelijke veranderingen voor retail(marketing).

Lees verder

26jun

Social Media Revolution 2014 (video)

social media revolution - mobile device vs toothbrush

We hebben er weer even op moeten wachten maar het is weer zover: een update van de bekende video uit de serie ‘Social Media Revolution’ van Erik Qualman. De eerste versie is alweer een paar jaar oud (zie bericht) en de nodige keren geüpdatet; de versie die enkele weken geleden werd gepubliceerd is op diverse fronten vernieuwd. Binnen 2,5 minuut krijg je x feiten voor je kiezen:

Lees verder

20mei

10 veelgebruikte buzzwords in marketing

megafoon marketing buzzwords

Een ‘buzzword’ is een modewoord zonder duidelijke betekenis. Buzzwords worden veelal gebruikt om interessant over te komen of om direct inhoudelijke reacties te voorkomen. Vaak betreft het een nieuw snufje of werkwijze waar veel mensen veel van verwachten.

De herkomst van het woord is afkomstig van het Engelse woord ‘buzz’, wat zoveel betekent als ‘gonzen’ of ‘geroezemoes’. Oftewel, iets waar iedereen over praat. In de marketingwereld hoor je regelmatig van die hippe termen de revue passeren, we zetten er 10 voor je op een rij:

Tags:

Lees verder

03apr

Content marketing: bezint eer ge begint

Content marketing is het nieuwste ‘buzzword‘ in de wereld van online marketing. Na de hele hype rondom social media lijkt tegenwoordig alles om content marketing te draaien. Ook hier geldt: weinig nieuws onder de zon. Het toenemend zoekvolume op het zoekwoord ‘content marketing’ bevestigd ook de explosieve groei van de toenemende interesse:

google trends content marketing

Bron: Google Trends

Lees verder

25mrt

Je eigen elevator pitch maken?

elevator pitch maken

Met een elevator pitch breng je aan anderen over wat je doet en waarom je dat doet. Om mensen nieuwsgierig te maken, te interesseren voor jouw bedrijf, product of dienst of om jezelf daadkrachtig te presenteren bij investeerders.

Daarnaast zien wij de elevator pitch ook als één van de hoofdingrediënten van je totale propositie. En een goede elevator pitch verzin je niet 1-2-3, maar met dit blogbericht willen we je op weg helpen om tot jouw eigen succesvolle elevator pitch te komen!

Lees verder