27jan

Social Media Revolution 2015

hallo 4c-s van digital

De video’s in de serie ‘Social Media Revolution’ zijn in de loop der jaren uitgegroeid tot een soort traditie. De eerste versie is alweer vijf jaar oud, de versie van dit jaar bevat weer veel interessante feiten en weetjes. Erik Qualman is het brein achter deze video’s en tevens auteur van het boek Socialnomics.

Lees verder

08jan

10 Google Analytics tips: meten is weten!

Voor het rapporteren van data afkomstig uit Google Analytics en het periodiek meten van KPI’s is het van belang dat je over zuivere data beschikt én geen fouten maakt bij het rapporteren van die data. Kijk daarom eens naar deze 10 tips die we vaak als valkuil voorbij zien komen bij het gebruik van Google Analytics.

Lees verder

10nov

SEO: oude en nieuwe tactieken

De wereld van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is continu onderhevig aan verandering. Google zorgt met enige regelmaat voor updates van het zoekalgoritme onder codenamen als Panda, Penguin en Hummingbird. Deze updates hebben als doel het verbeteren van de zoekresultaten. De laatste jaren speelt personalisatie en kwaliteit een steeds grotere rol.

Dat betekent dus ook dat ‘oude tactieken’ steeds minder effect hebben. In de infographic in deze blogpost zijn de oude en nieuwe tactieken duidelijk naast elkaar geplaatst zodat je zelf kunt bepalen in hoeverre jouw aanpak van SEO nog actueel is.

SEO is per definitie een instrument wat je vanuit een langetermijnbeleid dient te benaderen. Vanuit die invalshoek benader je SEO ook meer vanuit een bezoeker/gebruiker dan vanuit een zoekmachine. Plaats de bezoeker centraal, dan doe je het altijd goed. Dat was toen al zo, nu nog steeds en zeker in de toekomst.

Lees verder

10okt

Google Analytics KPI’s voor websites en webshops

meetlat

KPI’s, kritieke prestatie indicatoren of key performance indicators voor je website of webshop geven een handvat om prestaties te analyseren. In deze blog leggen we uit hoe je KPI’s bepaald en hoe Google Analytics je helpt bij het meten hiervan.

Er gelden een aantal basisregels bij het bepalen van KPI’s:

  • Een KPI is SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdsgebonden)
  • Een KPI wordt uitgedrukt in een getal/percentage en gerelateerd aan een doel

Een KPI dient uiteindelijk inzicht te geven in het wel of niet behalen van doelstellingen. Als dat niet zo is heb je inzichten en argumenten om te bepalen of de KPI überhaupt wel haalbaar en realistisch is. Is dat wel zo, dan bewijst het dat je online strategie klopt. 

Lees verder

03okt

Waarom worden winkelwagens in webshops achtergelaten?

achtergelaten winkelwagen

In deze blogpost vind je de top 10 redenen waarom bezoekers van je webshop de winkelwagen verlaten en niet converteren richting een bestelling!

Lees verder