15aug

SEO-tip: echte rankings van zoekwoorden vinden

google camera

Benieuwd op welke positie je website, bedrijfsnaam of je eigen naam ‘rankt’ in zoekmachines als Google? In het verleden waren de zoekresultaten op vrijwel iedere PC hetzelfde, enkel de ingestelde taal van je browser en evt. locatie bepaalden of een verschil zichtbaar was in de zoekresultaten. Tegenwoordig neemt Google veel meer factoren mee bij de ‘personalisatie‘ van de zoekresultaten, waardoor het niet eenvoudig meer te zeggen is of je op een bepaald zoekwoord op positie 1, 2, 3 of pagina 2 te vinden bent.

In deze blog vind je een opsomming van de factoren waar Google rekening mee houdt bij  personalisatie én ontvang je tips om zonder personalisatie te zoeken binnen Google om minder gekleurde resultaten voorgeschoteld te krijgen. 

Lees verder

13aug

In 4 stappen je webteksten afstemmen op je bezoekers

wie-wat-waar-waarom-hoe

Als het goed is heb je bij de ontwikkeling van je website nagedacht over voor wie de website is bedoeld: je doelgroep. Afstemming op je doelgroep is een voorwaarde voor een succesvolle website. Helaas zien we vaak dat de webteksten daarbij worden vergeten. Gek eigenlijk, want juist webteksten zijn bij uitstek het middel om te communiceren met een doelgroep. Te veel bedrijven schrijven op hun website datgene wat zij willen vertellen in plaats van datgene wat de klant wil horen. Denk aan een tegelzetter die op zijn website vertelt dat hij ‘tegelwerk van hoogwaardige kwaliteit’ levert; zou je als potentiele klant niet liever lezen dat hij tegelwerk levert van een kwaliteit waar je gegarandeerd, jarenlang, geen omkijken naar hebt?

We krijgen altijd gelijk als we tegen bedrijven zeggen dat zij hun webteksten beter moeten afstemmen op de klanten. Bedrijven zijn ook bereid om hier iets aan te doen, maar weten niet hoe ze het moeten aanpakken. In dit blogartikel beschrijven we hoe je de inhoud van webteksten in 4 stappen afstemt op de bezoekers van je website.

Lees verder

01aug

Benieuwd welke bedrijven jouw website bezoeken?

analytics

Als je actief bent in de B2B markt is het interessant om te weten welke bedrijven je website hebben bezocht en wat ze bekeken hebben. Er verschijnen de laatste tijd steeds meer bedrijven die deze data als een betaalde dienst aanbieden, terwijl veel bedrijven niet weten dat deze data met Google Analytics eenvoudig boven water is te halen. In deze blogpost vind je een handig stappenplan om binnen 5 minuten de bedrijven die jouw website bezochten inzichtelijk te krijgen!

Lees verder

07jul

iBeacons: hoe werkt het en wat kun je ermee?

ibeacons artform

Misschien heb je de term iBeacons al eens horen vallen, maar heb je het in de praktijk nog niet kunnen ervaren. Want wat zijn iBeacons en wat kun je ermee in de praktijk?

Om te beginnen is iBeacon een merknaam van Apple, het betreft een nieuwe technologie die al standaard zit op ieder iOS7apparaat. Een iBeacon sensor is een klein apparaat dat een BLE-signaal uitzendt (Bluetooth Low Energy). Smartphones kunnen dit BLE-signaal gebruiken om nauwkeurig de afstand te bepalen van de smartphone naar de uitzendende iBeacon. Hiermee kun je tal van interessante mogelijkheden bedenken om de online en offline wereld samen te brengen.

In dit blogbericht lichten we de toepassingen in de praktijk toe, de mogelijkheden voor webwinkeliers en de mogelijke veranderingen voor retail(marketing).

Lees verder

26jun

Social Media Revolution 2014 (video)

social media revolution - mobile device vs toothbrush

We hebben er weer even op moeten wachten maar het is weer zover: een update van de bekende video uit de serie ‘Social Media Revolution’ van Erik Qualman. De eerste versie is alweer een paar jaar oud (zie bericht) en de nodige keren geüpdatet; de versie die enkele weken geleden werd gepubliceerd is op diverse fronten vernieuwd. Binnen 2,5 minuut krijg je x feiten voor je kiezen:

Lees verder